Zápis z jednání Rady rodičů a vedení CK dne 7.března 2014

07.03.2014 09:00

Komentář : Tento zápis jsme předávali i náměstkyni MPSV Stöcklové, takže Ministerstvo musí mít o projednávaných věcech přehled. Přestože v tiskové zprávě ze srpna 2014 píšou, že vše je úplně jinak. Projednávalo se zde pozastavení neschváleného rozvojového plánu, čekání na razítko pro doktory, kdy stále nemohou předepisovat kompenzační pomůcky, vedením CK amatérsky provedená anketa, kterou z důvodu nešťastných náhod zapomněli zaslat členkám Rady rodičů, seznámení s PR managerem, který na přímé dotazy na ředitele odpovídal, že od komunikace je zde on, o zájmu rodičů pronajímat prostory v CK pro postižené a naproti tomu zájem vedení a MPSV pronajímat prostory soukromému subjektu, o tom, že ředitelka školy není vůbec informovaná, protože ředitel CK nekomunikuje, o tom, jak vedení CK podstrkává do plánů věci, o kterých byla již v roce 2013 dohoda, že tam být nemůžou....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zápis z jednání Rady rodičů s vedením Centra Kociánka 7.3.2014

V úvodu předsedkyně Rady rodičů seznámila přítomné s body jednání:

1. informace od ředitele Mgr. Komárka
2. připomínky k RP CK revize 4.
3. pronájem školky v budově A
4. rehabilitace - nové podmínky pro poskytování

 

K tomuto programu jednání neměl nikdo připomínky.

K bodu 1. - ředitel informoval o tom, že bohužel část rodičů 6.2.2014 poslala stížnost na ministerstvo MPSV ohledně nespokojenosti s rozvojovým plánem. Byl to špatný krok, ale už se to stalo.

K bodu 2. – pan náměstek Pospíšil zastavil rozvojový plán. Z toho důvodu nemá smysl tento bod projednávat.

Rodiče se dotázali, jakým způsobem budou vráceny zpět kroky, které vedení provádělo na základě neschváleného rozvojového plánu, např. doktoři, kde se stále čeká na razítko.

Pan ředitel k tomuto bodu sdělil, že razítko už přišlo, že zavoláme paní Pospíšilovou, aby podala více informací.

Pan ředitel informoval, že na základě událostí udělal jednoduchou anketu, jak jsou uživatelé spokojeni se službami. Většina odpovědí byla, že jsou spokojení se službami, připomínky se budou řešit. Co se týče komunikace, tak většina má dostatek informací o službách, většina chce komunikovat e-mailem. Z toho důvodu vznikla e-mailová adresa komunikace@kocianka.cz.

Rodiče vznesli připomínku, že je zajímavé, že zrovna rodiče paní Volejníčková a paní Bartošová tuto anketu nedostaly.

Pan ředitel sdělil, že seznam dostal od paní Hrnčířové. Může to dokázat a nebylo v jeho silách to číst.

Rodiče informovali, že paní Hrnčířová na ně ale e-mailovou adresu má.

Pan ředitel uvedl, že to jsou nešťastné náhody.

Rodiče uvedli, že to je ale problém vedení, že to nezvládlo. Dále rodiče uvedli, že otázka tam byla špatně položena – jak jsou spokojeni se službami, že je to manipulovatelné.

Pan ředitel uvedl, že potřeboval rychle udělat anketu, takže to bylo šité horkou jehlou.

Rodiče se dotázali, jestli když odpověděli, že jsou se službami spokojeni, tak jestli vedení z toho vyvodí závěry, aby kroky k rušení služeb zpomalilo?

Pan ředitel sdělil, že dál budou mapovat situaci a nebudeme tam hledat souvislosti, které tam nejsou. Je to nastartování nové formy komunikace.

Pan ředitel informoval o dalším bodu, a to jsou smlouvy. Dostali je od právníků k přepracování. Až se to přepracuje, tak se to znovu pošle k právníkům, celé se to tímto zdržuje.

Rodiče upozornili, že ale vedení už jim rozesílá informace, že nové smlouvy vstoupí v platnost v dubnu 2014.

Pan ředitel uvedl, že na to mají 30 dnů a teď se to vrací, že to je nová informace.

Pan ředitel informoval o lékařích s tím, že ordinační doba je nastavena podle zájmu.

Rodiče se ptali, jak je to s razítkem, že teď nikdo nepíše kompenzační pomůcky.

Vedení sdělilo, že se čekalo na razítko, žádost byla podána v lednu a mají na to 30 dnů. V pondělí razítka budou.

Rodiče se dotázali, proč se žádost podávala v lednu, když lékaře rušili v říjnu.

Pan ředitel sdělil, že si nemyslí, že by to bylo tak zoufalé. Podstatné je, že lékaři jsou.

Rodiče sdělili, že podstatné je, že ten problém je v těch razítkách, protože všichni čekají na poukazy.

Vedení sdělilo, že to neovlivní. Pan doktor byl v ordinaci sám.

Rodiče sdělili, že důvod, proč tam byl doktor sám je ten, že všichni ví, že nemá razítko a že nemá cenu tam chodit.

Vedení odpovědělo, že to je potom těžké.

Pan Altman se dotázal, jestli byli rodiče informováni, že jim mohou být indikovány ortopedické pomůcky.

Vedení odpovědělo, že ano, že ortoped je tady od ledna.

Pan Altman se ale opět zeptal, jestli o tom byli rodiče informováni, že je může předepisovat.

Vedení se dotázalo, jestli jakože má razítko? Razítko je otázka včerejšího dne. To mělo vedení někam vyvěsit, že už máme razítko?

Pan Altman sdělil, že reagoval na informaci, že tam byl pan doktor sám.

Vedení sdělilo, že se posílal dotazník ohledně lékařů.

Rodiče reagovali, že ne všichni to dostali a v tom je ten problém. Ten problém je v komunikaci mezi školou a ústavem. Není přece problém, aby to škola dala do deníčků.

Vedení uvedlo, že je to na DEF ve vestibulu, kterým všichni prochází.

PR manager Mišík uvedl, že od komunikace zde je on a byla tady nějakou dobu stále stejná a tudíž nikdo nemůže očekávat, že organizace, která má 238 zaměstnanců a nikdo se komunikaci příliš nevěnoval, že se to změní lusknutím prstu. Uvedl, že se otvírá několik komunikačních kanálů, e-mail, kde každých 14 dní budou chodit nové informace. Byl zaveden jeden jednoduchý e-mail, kam se dají psát informace. Další kanál jsou klíčoví pracovníci, těm lze předat dopisy. Tento systém se nastavuje, pan PR manager je tu krátce, proto potřebuje, aby mu rodiče dali chvilku.

Rodiče na toto reagovali, že to je právě ten problém, že zde je pan PR krátce, takže nemůže posuzovat, jaká komunikace zde byla. Za minulého vedení rodiče ani školy neměli problém s komunikací s vedením. Komunikace se možná nedá nastavit ze dne na den, ale tady už se to řeší déle než ¾ roku.

Školy informovaly o tom, že budou rády informace do deníčků předávat.

Rodiče sdělili připomínku, že na jednání 3.2.2014 nám vedení sdělilo, že tady doktoři pravděpodobně nezůstanou, protože nebudou mít dostatek zájemců a musí z něčeho žít. Rodiče se dotázali, jestli toto má vést k optimismu lidí, aby se tam běželi registrovat.

Vedení odpovědělo, že toto neřekli a sehnali kvalitní doktory, kteří pracují dobře a rodiče to obrací proti vedení, že vedení řeklo, že tady nebudou.

Rodiče se dotázali, co tedy mají říkat, když vedení toto opravdu řeklo.

Vedení sdělilo, že toto je slovíčkaření a tento styl jednání se jim nelíbí. Dále sdělilo, že se vedení snaží doktorům maximálně vyjít vstříc, aby platili minimální nájem.

Rodiče se opět vrátili k bodu komunikace. Informovali, že o tom se už tady mluví několik měsíců a i na ministerstvu v listopadu 2013 pan ministr Koníček řekl, že se komunikace musí co nejrychleji zlepšit. V poslední době tady např. proběhla komunikace s dotazníkem a musíte všichni uznat, že byl amatérsky provedený.

Vedení sdělilo, že je potřeba na to dávat pozor, že to nebyl dotazník, ale byla to anketa.

Rodiče se tedy omluvili za to, že použili slovo dotazník. A dále sdělili, že ta komunikace, která tady proběhla v poslední době, byla anketa, která byla zcela amatérsky provedená. Druhá věc komunikace z poslední doby byly informace o nových smlouvách, kde vedení sdělilo, že budou platné od dubna 2014. Teď vedení na tomto jednání zase sděluje něco jiného. V komunikaci ke smlouvám také probíhal komunikační šum - k výhradám k navýšení ceny za služby byla jako důvod vedením uvedena změna cen potravin. S tímto vysvětlením rodiče nesouhlasili. V oficiálním zápisu z minulého jednání, které provedlo vedení, vedení uvedlo: „nikdo z přítomných uživatelů a zástupců rodičů neměl připomínky k poskytování sociálních služeb“. Těch připomínek od rodičů tam bylo víc než dost, ale v zápisu je jen tento jeden strohý údaj, že nikdo připomínky neměl. Toto je v zápisu, který provádělo vedení.

Vedení sdělilo, že není problém, aby se ten zápis ověřoval.

Rodiče se dotázali, kdo bude ten zápis ověřovat.

Vedení odpovědělo, že se to domluví. Dále vedení sdělilo, že si vybavuje přesně, kdy se paní Křepelová ptala, jestli má někdo připomínky a na základě toho dotazu to bylo, to si vybavuje přesně.

Rodiče: Pokud si to tedy vybavujete přesně, tak nic takového tam nepadlo, že připomínky tam nejsou. Naopak tam padlo, že těch připomínek mají rodiče hodně.

Vedení: Ano a na to tady byla ta anketa, která ukázala, že tady jsou věci, kterými se budeme zabývat, protože máme zájem služby zkvalitňovat. Všem, co měli v anketě připomínku, bylo jich 17, oslovím a odpovím jim.

Rodiče: A ostatní kromě těch 17 se budou také oslovovat nebo tam už to padlo?

Vedení: Toto je proces, já nemohu zřizovateli nařídit, kdy nám odpoví. Když ve smlouvách něco najdou, tak se to zase zdrží. Byl jsem přesvědčen, že smlouvy jsou precizní. Nejdůležitější je konečný stav, že vy budete mít smlouvy, které jsou dobré. To je to, o co by nám mělo jít.

Rodiče: Ano, proto bysme se měli dohodnout, to je to, na čem se shodneme, proto nechápeme, proč jste na jednání před měsícem uvedli, že každý si prosazujeme svoje zájmy. My si ale myslíme, že by mělo být samozřejmé, že vaše zájmy by měly být stejné jako zájmy uživatelů, pokud tedy pracujete v takovémto zařízení. My toto nepovažujeme za samozřejmé, že si každý prosazuje svoje zájmy. S tímto tvrzením od vedení nesouhlasíme.

Vedení: V jakém kontextu to bylo?

Rodiče: V kontextu s rozvojovým plánem, s obsazováním volných prostor.

Vedení (PR): Rozvojový plán je v tuto chvíli pozastaven.

Rodiče: Tím pádem se prostory nebudou pronajímat? Je i toto pozastaveno?

Vedení (PR): Bylo by dobré zůstat u témat a tématem byly smlouvy. Pokud se bavíme o komunikaci, tak se budeme držet tématu.

Rodiče: Dobrá, tedy počkáme. Omlouvám se za dotaz a zopakuji ho, až na to dostanu prostor.

Další rodič: Já si ale nemyslím, že to bylo od tématu, protože Kociánka by měla hájit zájmy svých uživatelů.

Vedení: My opravdu ještě jednou zmapujeme zájmy všech uživatelů. Máme jich 300, co uživatel, tak to trošku jiný zájem.

Rodiče: Ale 1 a ¼ roku uběhlo a tím se mělo začít, než jste dělali rozvojový plán a všechno toto jsme si mohli odpustit.

Vedení: Tady by měl být zástupce zřizovatele, který tehdy ten rozvojový plán zadával. Teď je jiné vedení, které to pozastavilo.

Rodiče: Ale již v listopadu pan Koníček řekl, že se má rozvojový plán hodit do koše. Vy jste ale pak řekli, že v tom budete pokračovat.

Vedení: Nikdo to neupřesnil.

Rodiče: Ale upřesnil. Paní Válková, když tady byla, tak řekla, že se vůbec rozvojového plánu nemáte držet, je to tak? A navíc existuje Zřizovací listina Centra Kociánka, kde je jasně napsané, že Kociánka má poskytovat komplexní péči po stránce sociální, zdravotní a hmotného zaopatření dětí s těžkým tělesným postižením od 3 let věku …. Ale ty změny, co se tady dělají, neustále návrh na zvyšování vstupního věku

Vedení: Ale to byl jenom návrh, to se neudělalo. Pokud by byl schválen rozvojový plán, došlo by ke změně Zřizovací listiny, to je samozřejmé.

Rodiče: Ale je tam i o zdravotní péči a k těm změnám tady už došlo.

Vedení: Ale to se přece na tom ministerstvu domluvilo.

Rodiče: Ne, tam bylo domluveno, že zůstane lékařská péče zachována tak, jako byla dosud.

Vedení: A vám něco chybí?

Rodiče: Ano, spousta rodičů se současnou lékařskou péčí není spokojena.

Vedení: Ať rodiče pošlou konkrétní problémy.

Rodiče: Správný postup by byl, kdybyste nechali zachovanou stávající lékařskou péči, aby to ti uživatelé nepocítili, protože prošli obrovskými komplikacemi. Vy nepečujete o postižené dítě, vy ty problémy neprožíváte. A sami víte, jak dlouho tady někteří doktoři nebyli. Ta péče nebyla zachována. Předložili jste například externí zubařku, ale kolik lidí za tu dobu muselo řešit zubaře?

Vedení: Ale víte, že lékařům to bylo nabídnuto, ale lékaři to odmítli.

Rodiče: Co odmítli? Oni si šli požádat o výpovědi?

Vedení (p. Pospíšilová): Já jsem nikomu výpovědi nedávala.

Vedení (pan ředitel): Díky tomuhle kroku se podařilo něco, co se zatím nikde jinde nepodařilo. A to, že na jednání u pana Koníčka jsme byli vyzváni, abychom zaregistrovali nestátní zdravotnické zařízení, což jsme učinili v rámci Jihomoravského kraje. Zaregistrovali jsme si obor fyzioterapie a obor ergoterapie, které považujeme za klíčové a potřebné, aby tady byly a uspěli jsme. Zařízení Tloskov se to nepodařilo. Musíme nasmlouvat pojišťovny a některé pojišťovny přislíbily, že nám tu fyzioterapii a ergoterapii budou hradit. A v tom je výhoda pro rodiče, že to nemusí platit. Dřív jste platili v rámci denního stacionáře za rehabilitaci. Po doporučení paní Válkové přestaly tyto úhrady, takže to máte zadarmo a nám samozřejmě vypadly příjmy a my teď hledáme zdroje. Takže když to zdravotní pojišťovny nasmlouvají, tak se nám to do rozpočtu vrátí. Zřizovatel bude dofinancovávat tu péči, kterou uživatelé potřebují. Nebude to o tom, že byste dostali 10 rehabilitací, bude to kontinuální, jak to bylo dosud, akorát že třeba 10 zaplatí pojišťovna, zbytek zaplatí zřizovatel MPSV.

Rodiče: To, o čem tedy mluvíte, že se povedlo jako úžasná věc jako jedněm z mála, tak si myslíme, že to je právě výsledek toho, že rodiče oslovili MPSV, kdy vedení s tímhle tím nehodlalo nic dělat. Vedení nám vysvětlovalo, jak bude úžasné, že se budou moci uživatelé seznamovat v MHD, když budou cestovat po doktorech a právě vedení nás v našich aktivitách zrazovalo, že nemáme nějaké takové kroky dělat. Toto je právě zásluha rodičů, že vedení pomohli tím,  že rodiče oslovili ministerstvo. To se podařilo prosadit právě díky tlaku rodičů.

Ředitel za toto rodičům poděkoval. Tím se podařilo rozhýbat proces, který se za celou dobu nepodařil, aby ta rehabilitace byla hrazena ze zdravotního pojištění.

Rodiče: Takže jak jste před chvílí hovořil, že to nemá cenu, aby rodiče ten tlak dělali, tak my si myslíme, že to bylo velice pozitivní.

Vedení: Bylo to pozitivní a jsem za to rád. A myslím si, že teď bysme ten tlak měli směřovat, pokud by ty pojišťovny to nenasmlouvaly. Myslím si, že pojišťovny určitě nebudou chtít jít proti pojištěncům. Určitě je společný zájem. Pokud by pojišťovna nechtěla, tak na ni tlačit.

Pan Altman: VZP už přislíbila ergoterapii a rehabilitacI?

Vedení: Zatím ne.

Pan Altman: Mluvili jste totiž, že některé pojišťovny, ale VZP je rozhodující.

Vedení: Ten problém je v legislativě, dokud nebude schválen zákon o následné péči. Tlaky z MPSV byly dát zdravotnictví pryč. My jsme se snažili a alespoň kousek jsme si uchovali a budeme to dále rozvíjet. Ale ty tlaky tady tomu nepomáhají. Chceme, aby tady byla klidná atmosféra. Nevíme, jestli to chápete.

Rodiče: Vy jste se snažili naplnit to, co ministerstvo chtělo, že se zruší veškeré zdravotnictví, a proto rodiče vyvíjeli ty tlaky.

Vedení: Ano, všechno zlý je k něčemu dobrý. Stala se úžasná věc, že se toto prosadilo. Mohlo se taky stát, že by se to zrušilo úplně a nebylo by to hrazeno vůbec ničím. Přejeli jsme na pojišťovny, aby to bylo legislativně správně, což tady doteď nebylo.

Rodiče: A když by ta registrace u VZP nedopadla, tak jaký je plán B, jak to tady bude pokračovat?

Vedení: Společně vyvineme tlak, klidně i mediální.

Rodiče: To znamená, že vzhledem k tomu, že čas kvapí, že je ten okamžik dnes, kdy bysme měli začít ten mediální tlak spustit?

Vedení: Rovnou mediální tlak?

Rodiče: Ano, rovnou mediální tlak. Co jiného. Času už není nazbyt.

Vedení: Tohle zatím ne. Nejdříve slušnou formou požádat o ty smlouvy a potom bysme vyvíjeli, když by ty smlouvy nebyly. Vyvíjet dopředu tlak nemá cenu.

Rodiče: Ale o smlouvy už se požádalo, ne?

Vedení: Zatím máme teprve příslib. A teprve teď se bude žádat o smlouvy. Potřebujeme, aby byla možnost najet na paušální platby, protože systém, který tady máme, se neuživí.

Vedení (paní Pospíšilová): Už je problém i s ostatními zdravotními pojišťovnami. Např. Dr. Šlapal má problém s pojišťovnou 205, která mu odmítá smlouvu dát.

Rodiče: To znamená, že už je asi čas na nějaký vyšší tlak a ne teď jen čekat, jestli odmítnou nebo neodmítnou. Bylo by dobré udělat dotazník a dát tam skutečně relevantní otázky a zjistit, o jaké služby mají rodiče zájem.

Vedení: Máte pocit, že dotazník, který jste dostali v prosinci, byl nesrozumitelný?

1. rodič: Já jsem dotazník nedostala.

2. rodič: Dotazník byl o projevení zájmu. Když byly dotazníky, tak jsme ani nevěděli, jestli tady doktoři budou.

Rodiče: A ty pojišťovny, to je tedy další bod. Pokud to bude závislé na tom, jakou máme zdravotní pojišťovnu, tak to je velice důležitá informace pro rodiče. Takže tímto jsme zase v pasti.

Rodiče: Jaký je tedy plán? Kdy poznáme ten okamžik, kdy máme začít tlačit na média, aby se pro nás nic nezměnilo?

Vedení (PR): Já k tomu zkusím říct svůj názor.

Rodiče: Chceme znát pro jistotu názor celého vedení.

Vedení (PR): Vzhledem k tomu, že komunikaci mám na starosti já. Pokud Kociánka bude dávat světu ten pěkný pohled, že nejsme žádní křiklouni, že tady je klídek, tak bude fungovat všechno mnohem líp. Až nejzazší možnost je mediální nátlak, až není jiného zbytí.

Rodiče: Právě proto se ptáme, jestli už nastal ten okamžik, kdy není jiného zbytí.

Vedení (PR): Ten okamžik teď není.

Rodiče: Kdy to tedy bude? Bude to 15tého nebo 20tého?

Vedení (PR): OK, postaráme se o to, že když bude porada, tak nastavíme ten proces, udělám si farplan, že který krok by se měl kdy udělat, udělat odhad a tento odhad vám potom můžeme sdělit. Odhad udělají profesionálové z oboru, protože já ho třeba vůbec neznám. Musí vyhodnotit, kolik času bude stát který krok, pak vás s tím seznámíme.

Rodiče: Do kdy tedy můžeme očekávat informaci?

Vedení: Příští týden oslovíme pojišťovny, oni mají 30 dnů na vyjádření.

Rodiče: Co tedy nastane 1. dubna?

Vedení: Nic se pro vás nezmění. Ta péče bude poskytována tak, jak je. Tak to je. Rehabilitace celá zůstává, rehabilitovat se bude. Vy v tom nepoznáte vůbec nic.

Rodiče sdělili, že toto chtěli slyšet. Dále rodiče sdělili, že si myslí, že by se měla posílit logopedická péče, protože se to týká velké části dětí, takže té logopedické péče je tady málo. Jestli by se to mohlo zahrnout k té ergoterapii.

Vedení: Je to nová věc a paní Červenková si bude žádat o registraci klinického logopeda a bude k tomu mít ještě kolegyni, se kterou se bude střídat, takže by to bylo navýšeno díky tomuhle.

Rodiče: Jakým způsobem máme postupovat, aby dítě mohlo chodit třeba 2x na logopedii, co se dá pro to udělat?

Vedení: To můžeme zjistit, co se dá výhledově udělat. Jedna možnost je paní Červenková, dále třeba najít dalšího klinického logopeda, který by tady byl na soukromé praxi.

Rodiče: Jakým způsobem tedy postupovat? Syn ani nemá stanovená pravidla. Paní logopedka si ho odvádí různě. Z mého pohledu je to docela nahodilé.

Vedení: Je to tak, jak to na někoho vyjde.

Rodiče: Právě, že to je tak, jak to na někoho vyjde.

Vedení: Zeptáme se logopeda a můžeme když tak shánět klinického logopeda. Podnikal by soukromě, ale byl by tady stále.

Rodiče: Ano, toto je podnět pro budoucí rozvoj. V době, kdy většina klientů má DMO, je logopedická péče stejně důležitá, jako rehabilitace, tak aby se s tím počítalo. O tom jsme přece mluvili již v říjnu, kdy jsme řešili, proč je tam zrušeno místo logopeda a zdůrazňovali, jak obrovská ta potřeba toho logopeda tady je.

Ředitelka školy: Byl to jeden z klíčových bodů. To byla jedna z připomínek. Chtěla bych apelovat, až budete dělat další rozvojový plán, aby k tomu byly přizvány školy. Je tam spousta věcí, které se té školy bezprostředně dotýkají. Já si vůbec neumím představit, jak ty některé kroky chcete realizovat. Už jsme několikrát zdůrazňovali, jak je to složité. Jsou tam napsány družiny, ale pořád opakuji, že potřebujeme prostory. Když nemáme prostory, nemáme kde.

Vedení: V rámci projednávání se s tím počítalo. Budeme mapovat zájmy a logopedie je jedna z nich.

Ředitelka školy: Je tady ale nějaká revize 4, ale ke mně se to dostalo z druhé ruky, a to je právě ta komunikace.

Rodiče na PR managera: Jak jste tady mluvil o tom, že nemůžeme být křiklouni. Ale pokud se vedení spojí s rodiči a prosazují stejnou věc, tak to je pěkné. Ty děti potřebují pomoc. Žijeme ve vyspělém demokratickém státě a ta sociální péče je zde nutná. A je to jedna ze základních věcí. Bojovat stejně, to je pěkná věc. Stát se nemůže zbavit zodpovědnosti o lidi, kteří se narodí s nějakým problémem. Tak, jako se posouvá hranice 10 let. Všichni víme, že inkluze selhává, že je to problém. Proč se děti vrací na Kociánku třeba na 2. stupni?

Vedoucí SPC paní Čadová: Ten zájem, který tady máme, je to děcko.

Ředitelka školy: To jsou ty pilíře sociální, zdravotní a vzdělávací. My děláme přes to vzdělávací, co můžeme. A vy byste měli dělat to ostatní. Registrace družiny – je na to 3 roky a ta registrace skončí. A my ani nevíme, na jaký počet máme registrovat, protože nemáme vůbec žádné prostory. Přesuny potřebují velké investice do budovy a to jsme přece rozebírali, pane řediteli.

Vedení (pan ředitel): To je bod, který nám vypadnul a my musíme čekat na zadání.

Rodiče: Syn projevil přání opustit Kociánku a šel do Pisárek. Lekla jsem se - u rehabilitace bylo uvedeno zajištění mimo Kociánku. Chceme, aby tady ta rehabilitace byla v maximální míře zachována. Nereálné mi i připadá, aby to bylo mimo výuku. Co bude s klienty, kteří samostatné bydlení nezvládnou, budou se moci na Kociánku vrátit? Navrhuji, aby na Kociánku chodili zdarma medici.

SPC: Dát do rozvojového plánu III. a IV. stupeň je problematické.

Rodiče: Už na tom jednání 21.10.2013, tak jsme byli ujištěni vedením, že tohleto tam být nemůže. Takže asi vedení jen zkouší naši ostražitost, jestli si toho všimneme, že to tam opět je.

Vedení: Jednání má končit ve 14:30 hod. Jsou tady lidé, co mají ještě nějaké povinnosti. Jsem rád, že se vracíme k tomuto bodu. Je dobré, že jsme se pustili do takové diskuze, co by tam být mělo a co nemělo. Máme teď dobré podmínky pro ten další proces. Máme dostatek informací, ze kterých se dá vyjít a ten další plán, co bude, bude takový, že všichni budou spokojení, jak rodiče, tak poskytovatelé a školy. Já jsem v tomhle optimista pro jednání s ředitelem odboru. Poslední bod byla školka.

SPC: Musíme vědět, co budeme nabízet (ubytování, služby, rehabilitace). To je to, proč sem také někteří chodí, takže potřebujeme vědět, i kterých žáků by se to týkalo, našich budoucích klientů.

Vedení: Platí Zřizovací listina, platí to, co bylo doteď.

SPC: Potřebujeme i ceník, to jsou další věci, které ty rodiče zajímají. Nechceme sdělovat něco, čím bysme si ty uchazeče proti sobě poštvali.

Vedení: Vše bude k dispozici.

Ředitelka školy: Jak to bude s pronájmem prostor školky?  My jsme několikrát projevili zájem pro potřeby předškolního vzdělávání dětí s autismem. Mne by zajímalo, jestli budete přístupní toho jednání.

Vedení: Stanovisko nejen moje, ale i kolegů se dohodlo, že se má nabídnout soukromému subjektu, který by tu školku provozoval. Teď, když se změnilo vedení na ministerstvu, tak mohu iniciovat jednání. Mohu tam zajet a zjistit, jestli tento bod je jinak než před tím.  Jsou varianty, že by tam byla běžná školka nebo další speciální zařízení. Takže by mne zajímal váš názor. Zástupci domovní rady chtějí, aby tam byla běžná školka, aby se tam měly možnost děti seznámit. Na poradě vedení jsme odhlasovali - 6 vedoucích bylo pro běžnou školku. Jaké bude usnesení Rady?

Rodiče: Víme, že rozvojový plán byl pozastaven, ale co Vy osobně si, pane řediteli, myslíte o rozvojovém plánu? Jestli např. považujete za dobré, když na začátku byla v rozvojovém plánu hranice od 10ti let?

Vedení (pan ředitel): Já jsem ten rozvojový plán nezpracovával sám.

Rodiče: Ale vy jste vedoucí. Vy udáváte ten tón, Vy to prosazujete, Vy jste ten ideový vůdce.

Vedení (pan ředitel):  Samozřejmě tu vizi mám. Odbočujeme od té školky. Pojďme zpátky k té školce.

Rodiče: Ale my si myslíme, že byste mohl odpovědět paní Kropšové na tu otázku, jestli s tím, co prosazujete, souhlasíte. To by nás možná všechny zajímalo. Když někdo předkládá vizi, tak by si měl za ní stát. Jestli se s tím ztotožňujete.

Vedení (pan ředitel): Já se s tou vizí, která tam byla, že chceme poskytovat kvalitní sociální služby, chceme být propojeni s veřejností, chceme se podílet na osvětě problematiky lidí se zdravotním postižením a chceme případně zaměstnávat lidi se zdravotním postižení, nastavit tady procesy, aby byli pracovníci dobře zaplaceni a motivováni – za tím si stojím. Na této vizi jsme se shodli 21.10.2013 všichni, že to není vize, která je v rozporu.

Rodiče: Mně tam hlavně chybí ty děti. Já tam slyším zaměstnanci, vedoucí pracovníci a tak.

Vedení: Kvalitní služby. Jsme poskytovatelé sociálních služeb, máme nějakou cílovou skupinu.

Rodiče: Co je ta cílová skupina, která Vás konkrétně oslovuje?

Vedení: Ta cílová skupina se samozřejmě mění. Dřív byla Kociánka jenom pro tělesně postižené. Jedličkárna se toho do dneška drží. Na Kociánce se to začalo postupně uvolňovat, takže mimo tělesně postižených se začali přijímat lidé s kombinovaným postižením, s lehkým a středním mentálním postižením. Takže teď jsme opět na křižovatce. Budeme držet tuto cílovou skupinu nebo ji budeme chtít ještě dál posunout?

Rodiče: Podle potřeb.

Vedení: Ano, podle potřeb.

Rodiče: Takže ta otázka zní, jestli jste s tím rozvojovým plánem souhlasil.

Vedení: Teďka úplně nové téma jsou ti autisté. Víte, že se to opravdu mění. Třeba paní Válková řekla – ne, autisty neberte na Kociánku. Ať to řeší kraj. A teď slyším informaci, že paní náměstkyně Stöcklová říká – zaměřte se na autisty. Takže my to teďka budeme společně řešit, takže budeme hledat, že si doplníme ty uživatele, abychom doplnili ty budovy na optimální počet. Takže nabízí se několik řešení. Autisté jsou jedna z variant. Ale je potřeba to opravdu promyslet. Protože postarat se o autisty je opravdu náročné. Museli bysme jinak vyškolit personál a dělat nějaké ty změny, takže jsme si řekli, že tou cestou nepůjdeme. Ale teďka máme tu možnost, že můžeme, protože víme, že ta poptávka je tady teď velká, takže pokud bude podpora zřizovatele a posílí nám třeba ten personál, tak od toho jsme tady.

Rodiče: Pokud si pamatuji, tak paní Válková neřekla, že nesouhlasí s autisty, ale že by to ne úplně doporučovala právě kvůli té složitosti. Ale ne, že je proti tomu.

Vedení: Tam se mluvilo obecně o autistech, ne o školce. Pokud bysme poskytovali návaznou službu, to by také nebylo šťastné řešení.

Rodiče: Proč Kociánka nenabízí bazén pro veřejnost? Dalo by se získat víc peněz.

Vedení: Je to rehabilitační bazén a musí být primárně nabídnut pro tyto účely. Takže když jsem zjistil, že není plně využit, tak jsem ho nabídl základní i střední škole a dále Kontaktu bez bariér. Primárně to chceme ještě nabídnout vám, jako rodičům, abyste tam mohli jít se svými dětmi. Primárně se to může nabízet cílové skupině a pak teprve veřejnosti.

Rodiče: Myslíme si, že takových možností propojení by tady bylo víc než cestou v tramvaji.

Vedení: Musí se k tomu vyjádřit ekonomický úsek, hygiena – to vezme nějaký čas. Navíc je problém, že u dodatkových služeb funguje úplně jinak účetnictví.

Rodiče: Je důležité, aby ten ústav s rodiči spolupracoval a nebral je jako protivníky.

Rodiče: Chtěli bysme zopakovat ten dotaz, na který jsme nedostali odpověď – ohledně rozvojového plánu. Jestli Vy jste se, pane řediteli, s tím rozvojovým plánem ztotožňoval, nebo jste pracoval pouze na základě zadání, byť Vám to bylo proti srsti, ale pracoval jste na základě zadání z MPSV. Jestli to, proti čemu tady rodiče protestovali, jestli Vy se s tím ztotožňujete nebo jestli jste pracoval na základě zadání.

Vedení (pan ředitel): Jak říkáte, já jsem to zadání dostal z ministerstva a já jsem s tím jako manager pracoval a pokud přijde zadání jiné a já se s tím neztotožním, tak mohu rezignovat na svou funkci.

Rodiče: To znamená, že jste se s tím ztotožňoval, že se vším jste souhlasil, co v rozvojovém plánu bylo.

Pan ředitel: Berte to tak, že máme pracovní verzi, která by ještě doznala značných změn. Takže momentálně se bavíme k něčemu, co nebylo dotaženo, a vycházíme z nějakého zadání. Teď nemá cenu se k tomu dál vyjadřovat. Pojďme se domluvit – školku asi teď už nebudeme projednávat. Pojďme hlasovat o školce.

Rodiče: K tomu by se asi měli vyjádřit všichni a nejenom přítomní z Rady rodičů. Proč bychom to tady měli řešit jen v kroužku Rada rodičů.

Vedení: Je to také jedna z možností.

Rodiče: My nemáme bohužel napojení na všechny, abychom se všech mohli zeptat na jejich názor. Takže po nás se tady chce, abychom rozhodovali, ale my na ně nemáme kontakty. Takže bychom udělali konečně to velké setkání, kde by se připravily body k hlasování. Aby tam byli rodiče za celou Kociánku. Myslíme si, že ještě pořád platí, co máte nařízeno od pana ministra Koníčka, že máte povinnosti komunikovat s rodiči, ne tedy jenom s Radou rodičů. Pokud se někdo chce vyjádřit, proč bysme mu v tom měli bránit.

Rodiče: Nešlo by udělat zrovna nějakou komunikaci na webu než jenom tem e-mail komunikace@kocianka.cz.

Vedení: Je to technická záležitost.

PR manager: Moje osobní krédo je – snažím se zabránit uspěchaným věcem. Jakmile špatně zapneme první knoflík, tak už si zapneme celý svetr špatně. Takže přemýšlejme nejdřív, komunikujme, potom zapneme první knoflík a bude to celé správně.

Rodiče: A tím si myslíme, že to právě před tím rokem a čtvrt vzniklo a že Vy teďka mluvíte proti vedení.

Vedení: Ono už se to stalo a teďka je potřeba nějak pokračovat dál a hledat to nejlepší. Už se to stalo, už to nikdo nezměníme.

Rodiče: Ano, jasně. Tady třeba paní Nováková měla strach o stomatologa a vy jste tady 12.11.2013 sdělili, že Kociánka má takové jméno, že s tím nebude problém, že doktoři budou reagovat.

Vedení (pan ředitel):  Vy jste říkali, že žádné neseženeme. My jsme sehnali, pojďme to ukončit. Já mám dneska svátek, už jsou tři hodiny.